top of page

25 lat Option1 | Pionierzy polskiego field marketingu


W roku 1999 w Polsce, kiedy field marketing dopiero stawiał pierwsze kroki, powstała z inicjatywy Beaty Bojarskiej i Piotra Kustosza agencja Option1, z siedzibą w Warszawie. Przez kolejne dwie dekady firma nie tylko przetrwała na dynamicznym rynku, ale także osiągnęła wysoką pozycję (TOP 5) w czołówce agencji field marketingu w Polsce, generując w 2022 roku obrót przekraczający 60 milionów złotych.  


Początkowe pięć lat działalności było kluczowe dla budowania świadomości marki Option1 w sektorach FMCG i IT. Zdobywanie zaufania klientów stanowiło spore wyzwanie, ale firma wyróżniała się eksperckim podejściem oraz jakością realizowanych projektów. Początkowo, jednym z najważniejszych zleceń była współpraca z Procter&Gamble, która trwała siedem lat i wymagała koordynacji pracy ponad 300 merchandiserów w 500 sklepach w całej Polsce. Kolejnym przełomowym przedsięwzięciem była promocja gry Grand Turismo i napojów Pepsi Mirinda dla Sony PlayStation, co obejmowało organizację zawodów w galeriach handlowych. To był ekscytujący roadshow, który przyciągnął wielu klientów.


Przez 25 lat agencja Option1 obsłużyła ponad sto marek, w tym globalne i rozpoznawalne brandy, zdobywając bezcenne doświadczenie i budując stabilne fundamenty finansowe. Firma cieszy się reputacją dobrego pracodawcy i obecnie zatrudnia ponad 260 pracowników na umowy o pracę, natomiast zespół terenowych współpracowników liczy około 1600 osób.


Zespół  trzynastu Area Managerów pozwala na dotarcie do każdej lokalizacji w Polsce. Firma inwestuje w rozwój systemów IT wspierających raportowanie i zarządzanie operacyjne, co pozwala na efektywną realizację projektów i monitorowanie działań pracowników terenowych.  


Od początku istnienia, Option1 stawia na budowanie długoterminowych relacji z klientami. Ta strategia umożliwia skuteczne dostosowywanie oferty do zmieniających się potrzeb rynku.  Dzięki temu klienci, często współpracujący z firmą od lat, stają się podstawą jej sukcesu.   Option1, świadoma zmieniających się trendów w marketingu i nowych technologiach, skupia się na wdrażaniu nowych rozwiązań wspierających efektywność pracy w terenie. Po 25 latach działalności firma planuje dalszy rozwój i z optymizmem patrzy w przyszłość.  


(tłumaczenie artykułu 25 Years of Option1. Pioneering Field Marketing in Poland, opublikowanego 17 grudnia 2024 roku na stronie efmp.com)



bottom of page